یک دو سه سازه

یک دو سه سازه

فروش آنلاین ملزومات مرتبط با معماری و سازه
یک دو سه سازه

یک دو سه سازه

فروش آنلاین ملزومات مرتبط با معماری و سازه

کولرگازی

کولرگازی

کولرگازی یک سیستم تبریدی تراکمی می باشد که به منظور تهویه مطبوع محیط داخلی ساختمان از آن استفاده می گردد. کولر گازی از سه قسمت اصلی کمپرسور، اواپراتور و کنداسور تشکیل شده است. کمپرسور دستگاه با متراکم کردن گاز، آن را به سمت اواپراتور هدایت می کند. اواپراتور از یک لوله با خمیدگی های زیاد که توسط شبکه ای از فین ها، سطح تماس آن با هوای محیط افزایش یافته ساخته شده است. در برابر اواپراتورها فن هایی قرار می گیرد که با عملکرد مکشی هوای محیط را از بین فین های اواپرتور عبور داده و سپس هوای خنک شده را از خروجی دمپر به بیرون پنل اسپلیت هدایت می کنند. در نتیجه کولرهای گازی با به گردش درآوردن هوای اتاق، هوای محیط را به گاز کولر (فریون) اواپراتور انتقال می دهند که این امر موجب خنک شدن محیط می گردد. قطرات آب حاصل از میعان رطوبت محیط نیز توسط سینی درین که در پایین اواپراتور قرار دارد جمع آوری و به خارج از پنل هدایت می گردد.

پس از طی این مراحل گازی که اواپراتور را ترک می کند، به دلیل جذب گرمای محیط به خود دچار افزایش دما شده و کاملا منبسط می گردد. از آنجاییکه که متراکم کردن مجدد این گاز انرژی زیادی مصرف می کند لازم است قبل از بازگشت این گاز به کمپرسور دمای آن اندکی کاهش یابد که این امر توسط کندانسور انجام می پذیرد. کندانسور لوله ای با خمیدگی های بسیار است که توسط شبکه ای از فین ها احاطه شده تا سطح تماس گاز درون لوله با هوای محیط بیرون افزایش یابد. بعد از آنکه گاز در کندانسور دمای خود را از دست داد مجددا به کمپرسور برگشته و این سیکل ادامه می یابد.



اسپلیت


اسپلیت (Split) در لغت به معنی دو تکه است و اصطلاحا به کولرهای گازی اطلاق می شود که دارای دو قسمت یونیت داخلی و یونت بیرونی هستند. به طور معمول اواپراتور در یونیت داخلی تعبیه شده و کمپرسور و کندانسور در در یونیت خارجی قرار دارند. ارتباط بین یونیت داخلی و یونیت خارجی از طریق لوله های مسی رفت و برگشت برقرار می گردد.


برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 28428787 و 28425424 تماس حاصل نمایید.