یک دو سه سازه

یک دو سه سازه

فروش آنلاین ملزومات مرتبط با معماری و سازه
یک دو سه سازه

یک دو سه سازه

فروش آنلاین ملزومات مرتبط با معماری و سازه

ترمووود چیست؟


ترمووود چیست؟

از سالهای بسیار دور بشر به این مطلب پی برده بود که سوزاندن و نیم سوز کردن چوب، مقاومت آن را در مقابل بسیاری از عوامل جوی افزایش چشمگیری می دهد. امروزه و در همین راستا تحقیقات بسیار گسترده ای در کشور های مختلف در این زمینه آغاز شده است.

فاز اول:
ابتدا چوب ها را برش داده و به اشکال مختلف در می آورند و سپس در داخل دستگاه های ویژه  آنها را تا 100 و سپس 130 درجه سانتی گراد تحت شرایط خاص گرما می دهند که این مطلب باعث خشک شدن چوب و کاهش رطوبت آن می گردد.
فاز دوم:
حرارت را 180 تا 220 درجه سانتی گراد تحت همان شرایط بالا برده و در این حالت کلیه صمغ و رطوبت چوب خارج شده و به صفر نزدیک می گردد. چوب ساعتها در این دما و شرایط باقی می ماند و تمام قسمتهای آن تا مرکز به رنگ قهوای روشن در می آید.

فاز سوم:
چوب آرام آرام سرد شده تا دمای آن به 100 درجه سانتی گراد برسد و سپس با پاشیدن آب و بخار آب دمای آن را به دمای محیط می رسانند. در این مرحله چوب رطوبت جذب کرده و رطوبت نهایی آن به 4 تا 6 در صد می رسد . با استفاده از این روش، عمده خصوصیات منفی چوب تا حد زیادی از بین می رود. به دلیل دمای بالایی که چوب در فازهای قبل تحمل کرده است، زنجیره های سلولزی آن شکسته شده، اسیدهای آن تجزیه و از هر گونه جانور میکروسکوپی و حشرات احتمالی پاک می گردد. همچنین بخش عمده رزین چوب از آن خارج شده و قسمت باقی مانده به شکل بلور در آمده و کاملا بی ضرر می گردد. پس از طی فازهای فوق، چوب در مقابل سرما، گرما، بارندگی، رطوبت، حشرات و هر گونه تغییر شکل در محیط های بیرونی و داخلی مقاوم میشود.

ترموچوب دارای ۲ روش استاندارد تولید یعنی Thermo-S و Thermo-D می باشد.

Thermo-S Class

در این روش چوب تا 180 درجه سانتی گراد گرما می بیند و مقاومت (Stability) آن بالا می رود. این روش معمولا برای کاربری در محیط های داخلی و افزایش دوام در مقابل تغییرات ابعادی انجام می پذیرد. محصولات به دست آمده از این روش، بسته به میزان رطوبت محیط، بین ۶ الی ۸ درصد تغییر ابعاد یا تورم خواهند داشت. در این روش گونه های به دست آمده از چوب های سوزنی برای استفاده در اجزای داخل ساختمان، اتصالات در محیط خشک، مبلمان داخلی، سونا، اجزای درب و پنجره به کار می روند. از طرف دیگر گونه های به دست آمده از چوب های پهن برگ برای اتصالات در هر آب و هوا، مبلمان، کف پوش، سونا و مبلمان فضای سبز توصیه می گردند.

 Thermo-D Class

در این روش چوب تا 220 درجه سانتی گراد گرما می بیند و استحکام (Durability) آن در مقابل کلیه عوامل جوی بالا می رود. چوب به دست آمده از این روش برای استفاده در محیطهای خارجی و محوطه های باز بسیار مناسب می باشند. این محصولات، بسته به میزان رطوبت محیط، بین ۵ الی ۶ درصد تغییر ابعاد یا تورم خواهند داشت . در این روش گونه های به دست آمده از چوب های سوزنی برای استفاده در نما و دیوار، درب های بیرونی، پشت پنجره، سونا، حمام و سرویس بهداشتی، کف پوش و مبلمان فضای سبز به کار می روند. از طرف دیگر گونه های به دست آمده از چوب های پهن برگ برای تمام مصارف مشابه کلاس S با رنگ تیره تر توصیه می گردند.

برای اطلاعات بیشترو سفارش ترمووودهای SLP فنلاند به سایت یک دو سه سازه بخش نماهای خارجی ساختمان مراجعه نمائید.